söndag 11 april 2010

En bra frukost!

Jag prövade en ny frukost häromdagen, och jag blev så nöjd att jag måste lägga ut ett litet frukosttips. Frebaccos ekologiska havre & quinoagröt. Lika enkelt att laga som vanlig havregrynsgröt, men med en mycket fylligare smak. En näve russin som rörs i precis när gröten kokat klart tillför en lagom sötma, om man vill ha det. Fungerar bra med sylt och banan också. Gott & nyttigt.
Visserligen kostar en påse ungefär en tjuga, lite mer än de billigaste havregrynen av butikens eget märke, men gröt är ändå en av de billigaste frukostarna man kan äta. Ett paket borde räcka till ungefär 12 portioner (och då räknar jag med 1,5 dl gryn per portion, inte den deciliter som brukar anges på havregrynspåsar), och då blir kostnaden ungefär 1.70 per portion. Klart överkomligt.

1 kommentar:

  1. Jag har också provat den gröten - den är verkligen super :)

    SvaraRadera