söndag 21 juni 2009

Tatueringar












Till vänster här uppe ser ni min nya tatuering, som den såg ut när jag tog av plasten i fredags morse. (Man täcker en ny tatuering med plast det första dygnet för att skydda såret mot smuts och bakterier). Se ganska grisig ut. Det släpper fortfarande ifrån sig färg och smustsen runtomkring är skit som fasnat i limmet från tejpen. Tejpen lossnade för övrigt ganska snabbt runtom plasten när färg, blod och kondensfukt rann ner och löste upp limmet, så jag fick tejpa om med skavsårsplåster innan jag gick och la mig. Äckligt, eller hur? Men vill man vara fin så får man lida pin. På bilden till höger ser ni min tatuering två dagar senare, alltså idag. Lite tjusigare, men den är fortfarande täckt av en sårskorpa och blänket kommer av hudsalvan jag smort in den med. När sårskorpan har läkt helt så kommer färgen att blekna lite eftersom den täcks av ett tunt hudlager, men sen sitter den där i många år framöver. Taueringar är verkligen ett billigt nöje om man tänker på hur länge man får njuta av dem. För mer läsning om tatueringar kan ni kolla här.

Motivet jag valt är en hyllning till de här små killarna, en annan liten hobby jag har.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar