onsdag 10 juni 2009

Ett mål i sikte

Ja, till och med att planera träningen för en vecka blev för svårt. I måndags blev det ingen löprunda, men att städa lägenheten är ju också träning. Kanske inte lika svettigt, men man ska ju som bekant inte bortse från vardagsmotionens betydelse. I går blev det inte heller löpning, men en liten promenad fick det bli i alla fall. I dag hade jag tänkt att ta mig ner till gymmet, och dagen är ju inte slut än så det kan ju mycket väl bli av.

Men nu vet jag vad jag ska träna emot. Tjurruset! 10 km löpning i tuff terräng. Det låter faktiskt ganska lockande, jag har ju redan klarat av en mil under mycket lätta förhållanden under Milspåret. Dags att höja nivån lite. En titt på deras inspirerande bilder från förra året hintar om att jag borde lämna löpspåret och börja träna i skogen i stället. Som tur är bor jag intill ett vackert skogsområde med goda löpmöjligheter. Jag måste också börja träna mer i backar, och i största allmänhet skaffa ett riktigt träningsprogram i stället för att bara jogga runt i spåret. Intervallträning, here i come! Och så måste jag öva på sportdrycken.

Jag har lite drygt fyra månader på mig att slipa träningsformen, så det verkar ju inte helt omöjligt. Mål i sikte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar